2011. május 26., csütörtök

Drágaságom

Szerelmese vagyok a kristályoknak, mégis ritkán veszek magamnak köves ékszert. Egy-két darabom van csupán, mindegyik a szívem csücske (érdekes formája lehet a szívemnek, annyi csücsökkel).
A fenti drágaságot ma kaptam kézhez. Próbáltam a gépen átnyúlva keresztbe lenyomni az exponálógombot - ez lett belőle. Persze, mondhatnátok, miért nem tettem át a másik kezemre, de ennek a gyűrűnek itt van a helye! Sebaj, van róla ennél jobb fotó is, és további szépségekre is bukkanhatsz a Csilivilik között!
De most róla mesélek:
Igazi varázsgyűrű. Rendkívül finom munka, látszik rajta, hogy szeretettel és fantáziával formálta az ékszerészmester.
Maga a kő mély lila, játékos-selymes fényű, örvénylő mintás csaroit vagy karoit. Ő egy viszonylag friss ásvány az ékszerpiacon, régebben dísztárgyakat faragtak belőle. Kémiailag ő egy nagyon bonyolult összetételű, ásványi anyagokban gazdag rétegszilikát. Fő lelőhelye Irán, azon belül is a Marun masszívum, illetve Jakutföld. Savakra érzékeny kristály.
A lápisz lazulihoz hasonlóan rendkívül méltóságteljes és kifinomult. Nekem az előbbiről Gandalf, a Gyűrűk ura trilógia mágusa jut eszembe, a csaroitot pedig Galadriellel tudnám azonosítani.
A követ még nem ismertem meg, még meg sem tisztítottam, csak csodáltam, úgyhogy az energiáiról nem mesélhetek, az internetes írásokat pedig nem akarom idemásolni. Ha lesz saját tapasztalat, ígérem, beszámolok!
Related Posts with Thumbnails